12 ene 2013

Elogi crític del meu poble


Dedicat a la gent de Cocentaina, el meu poble...
 
 
El meu poble és com el teu,
mai millor, tampoc pitjor.
El meu poble és eixa gent
que pateix amb mi el dolor. 
 
Visc a un poble ben parit,
vell, tossut, d´amics farcit.
D´arrels fortes i marcades
per l´esforç, que no és de bades. 
 
El meu poble ha crescut
sota l´ombra d´un castell.
Ibers, àrabs, cristians vells
tots ells viure ací han volgut. 
 
El meu poble té Patró
i també Mare de Déu.
Un convent de franciscans
i clarisses vora El Pla.
El meu poble té creients,
en Jesús-Mare de Déu.
Al meu poble hi ha altra gent
que ni en l´un ni en l´altra creu. 
 
Si vols creure, fes com jo.
Creu amb Déu  i amb la raó.
Al meu poble tu pots fer-ho
i no cal pedir perdón. 
 
Criticons i devanits
ací sempre en trobaràs.
També humils i moderats,
erudits i il·lustrats.
Liberals  amb cap alçat,
esquerrans d´ací i d´enllà.
I també molts ignorants
que ara tornen, ara van.
 
 
Gent que fila, gent que cava
a les hortes prop de Fraga.
Gent que cuina pericana,
gent que fa l´oli daurat.
Vinaters, fusters i dones
amb barselles al mercat.
 
 
Bons festers, café-licor
i Mentira a la calor.
Les festeres, decidides,
formen totes devanides.
I en Quaresma són els Nanos
qui alegren les nostres vides. 
 
El meu poble és l´estiu
i els seus Moros i Cristians.
El meu poble és la tardor
a la Fira de Tots Sants.
El meu poble és l´hivern
amb dolçaina per Nadal.
El meu poble és primavera
amb Mareta a qui venera. 
 
El meu poble és senzill.
Es un més d´entre huit mil.
Té defectes, té virtuts.
I et voldria vore a tu. 
 
 

No hay comentarios:

Publicar un comentario