21 ene 2013

Elogi dels amics


Les persones necessitem els amics. Jo tinc la sort de tindre´n un bon grapat.
Per als meus amics. Per voler ser-ho.
 
Amics de bons  jo un grapat tinc
amb qui romandre ací vivint.
Amics de poble i de capital:
tots em fan bé, cap em fa mal. 
 
Amics d´escola amb qui jugava
llargues jornades a prop de Fraga.
Amics de ratlla amb qui he arrancat
Diana i Entrada Passeig avall. 
 
Amics de feina, amb qui el treball
és un gran goig de veritat.
Amics a l´ordre dels franciscans
amb qui orar a Sant Damià.
Amics  qui un dia vàren sofrir
lliçons de qui ara un poema escriu.
Amics que vénen, amics que van.
La vida ens porta ací i enllà. 
 
Amics d´arxiu, amics festers
amb qui la Festa sembla un verger.
Amics de colla de dolçainers
amb qui el tabal sóna tant bé!
Amics d´esport amb qui el futbol
és amistat (però amb pocs gols).
Amics de serra amb qui xarrar
al cim més alt l´any començat.
 
Amics de dretes, amics beatots.
Amics d´esquerres, amics rojots.
Amics que canten belles cançons
i fan la nostra vida millor.
Amics que tenen fillets com jo
i per les nits no dormen molt.
Amics matxutxos i ben forrats
que porten vides de marajàs.
 
Amics de sempre, amics recents.
Tots fan remoure´m els sentiments.

No hay comentarios:

Publicar un comentario