9 oct 2012


  MONÒLEG INTERRUPTUS

Monòleg escrit en 2012 per a un concurs organitzat
per l´Ajuntament d´El Verger (Alacant)

                                

Estimats amics i lectors que busqueu desesperadament alguna cosa que trenque la monotonia de les vostres vides: 

No, no penseu que aquest és un monòleg com els que ens posen al “Club de la Comedia”. Tampoc penseu que després d´haver llegit aquestes paraules trobareu el camí cap a la vostra felicitat absoluta. Açò és altra cosa. Per cert, em permetreu que vos parle de “tú”, val? 

Primerament, deixeu que em presente. Em diuen Marcel Soldado Valiente. Sí, sí, val, vos deixe una estona per a que rigueu ben a gust amb la còmica composició dels meus cognoms…Ja? Puc seguir? Perfecte. Em diuen Marcel (obviaré tornar a dir els meus cognoms) i vaig nàixer fa seixanta anys i tres mesos a Cocentaina, a la comarca del Comtat, ja sabeu, el poble de la Fira de Tots Sants, de Paquito el Chocolatero i de les dones que parlen cantant a tothora. Per cert, a causa dels meus cognoms no podeu imaginar les que he passat a l´escola, especialment a classe de literatura, quan la mestra - que en glòria estiga la mare que la va parir- preguntava a tota la classe: “¿Hay algún voluntario para leer el poema?” i ja veus tú al solidari del meu amic Pau, a qui li faltava temps per dir “Que lo recite el Soldado Valiente, que seguro que lo borda!”. O quan, a classe d´educació física – que nosaltres deiem gimnàsia – el professor demanava un voluntari per pujar amb una corda fins al sostre del pavelló i novament l´oportunista del meu amic Pau tornava a dir: “Que la suba el Soldado Valiente, que seguro que lo hace super rápido”. Supose que qui més i qui menys enyora l´escola. Ja sabeu: els partits de futbol, els deures copiats cinc minuts abans d´entrar a classe, la mirada  corresposa de la tia més popular de l´aula…Doncs jo no, vos ho puc assegurar. Maleïda escola!

 

Però no és de l´escola del què vull parlar-vos. Jo vull parlar-vos de…un moment, perdó, que està sonant-me el mòbil: “¿Doña Ana? Ho…hola, ¿cómo está? Sí, sí…no se preocupe que no le fallaré. Sí…¿Que dónde estoy? Pues estoy en…en la bilioteca, sí, escribiendo un monólogo para un concurso literario de El Verger…¿Que dónde está “eso”? Pues verá, al norte de Alicante, pegadito al mar, en La Marina Alta…Sí, sí, es que Alicante también tiene norte, ¿sabe usted? ¿Que cosas, verdad? De lo que se entera uno. ¿Cómo? No, Benidorm no está al lado, Benidorm está más al sur…¿Cómo? Al sur, o sea, más hacia abajo, para que me entienda. ¿Deina? Sí, Denia sí que está cerca…sí, sí, correcto, donde se tiran con los bueyes al mar…Hay que ver, éstos lugareños, ¿eh?. …¿El dinero? Tranquila, que al final de mes lo tendrá. Un abrazo…Sí, sí, todo bien, todo muy bien. Venga, cuídese. Adiós, adiós”. Perdoneu, però és que aquesta dona em porta fregit. Es la meua casera, i em recordava que li dec un mes de lloguer. Un mes! La primera vegada que porte retard i ja està trucant-me cada dos dies, la tia collons! I no és que el lloguer siga massa car, perquè 250€ es pot assumir.
 

En fi, segon intent. A vorer si és possible fer un monòleg tranquil i sense interrupcions. Com vos deia al principi…Collons! Altra vegada! Disculpeu-me, per favor...”¿Com està la meua peladilleta? Escolta: parla´m ràpidament que estic a la nova biblioteca i a meitat d´un monòleg…sí, sí, a ton pare ara a la vellesa li ha pegat per fer monòlegs, coses que té la vida…per a quin concurs? Doncs per a un d´El Verger…Sí, sí, quins records d´El Verger, eh? La platja, la mare, Albert tú i jo dins del SIMCA 1200 cada estiu, la calor, els viatges de dues hores…i les excursions al riu Racons i a la Segària, quina memòria que tens, filla meua, amb el temps que fa que no anem allà! En fi, què vols, vinga, ràpid…Com? No, no, això si que no! Que NO! …perquè no i s´ha acabat. Però què retro ni carca? Però què dius, ignoranta de la vida, retro jo, que vaig ser el primer en deixar-me bigot i patilles de tot el poble! Fes cas a ton pare…Bé..ja parlarem a la nit. Sí, jo et truque. Ale, va…adéu.”
 

Caguen tot! Caguen tot mil voltes! Ara va la meua Núria i em diu que  va a manifestar-se a la Puerta del Sol de Madrid amb els Indignats del 15-M. La cosa té collons. I no és que estiga en contra de la llibertat d´expressió, això faltava! A mi ningú no em pot donar lliçons de democràcia. Jo, que vaig córrer davant els Grisos sense parar! Jo que era un autèntic antisistema!… Com deiem a Cocentaina, gita´t i tapa´t que fa frescor!
 

El que ocorre és que ara és..diferent. Ara els joves com la meua filla ixen al carrer sense esperit, tenint totes les llibertats guanyades. Primer es manifesten contra el capitalismei després se´n van a un Burguer King a sopar, com qui no vol la cosa. I es queixen de que la democràcia és irreal…Què sabran ells el què costa la democràcia! Quatre melenuts anti-sistema que sols fan que cremar contenidors…Als 70, als anys 70 m´haguera agradat veure´ls…S´hagueren cagat a xorrets! Però clar, ara està de moda “ser anti-tot”, com el nuvi de la meua filla. Perquè no em podeu negar que hi ha cada vegada més gent “anti”: anti-sistema, anti-monàrquics, anti-capitalistes, anti-Peperos, anti-Sociates, anti-Papa de Roma, anti-imperialistes, anti-fer els deures d´escola, anti-pagar peatges a l´autopista, anti-nuclears, anti-sèptima part d´Star Wars, anti-globalització, anti-taurins, anti-Belén Esteban, anti-tunos universitaris, anti-roba interior…Espere que el nuvi de la meua filla no siga anti-condons! Caguen ells!  Jo crec que hauria d´haver un club dels “anti-antis”, és a dir, crear un batalló de gent de la meua edat, armats amb vares de roure, i que començara a calfar-los el cul a tots aquests anti-tot…Vories tú que prompte deixaven d´eixir al carrer. Pedoneu-me altra vegada, però és que aquesta xiqueta em posa dels nervis. Mira que liar-se amb un anti-tot! 

Vinga, tercer intent. A vorer si d´una punyetera vegada puc escriure el meu monòleg. A vorer? Val, perfecte, encara em resten vora quatre centes paraules (és que a aquest monòleg sols puc utilitzar-ne 1500. Ho diuen les bases del concurs). 

Jo volia parlar-vos d´una cosa que tots els homes del món tenim en comú…Un moment…”Com? Que aneu a tancar ja? Mare meua, com m´ha passat la vesprada”. És Susi, una de les bibliotecàries de la nova biblioteca municipal de Cocentaina. I ara com collons acabe jo açò? Com vos conte el meu monòleg? Com podria condensar tot el que vull dir-vos amb menys de quatre centes paraules? És impossible. Maleït telèfon mòbil! Una setmana sencera preparant-me i ara va i no puc escriure el que volia. 

Bé, supose que a l´altra serà. Al menys ja sabeu qui sóc, quins són alguns dels meus problemes i on podeu trobar-me. Ah! Permeteu donar-vos un consell: hui en Intereconomia fan una de Clark Gable, que és com el meu mòbil, re- clarkgable. Ja, ja, ja…Si, ja sé que l´acudit és dolent, però m´agrada contar-lo. De totes maneres, crec que no la voré massa tranquil, perquè segur que estaré pensant en la meua filla, els Indignats, la Puerta del Sol, el calent del seu nuvi i els anti-sistema  i aleshores començaré a cagar-me en la mare que ho ha parit tot. I el lloguer per pagar. 

En fi, com diria un bon amic meu: “que Déu ens agafe confessats, o al menys amb la paga de jubilació assegurada!”
 

Caguen tot…

 

 

 

 

 

No hay comentarios:

Publicar un comentario